church2go.reismee.nl

Zware loodjes

Lieve blogvolgers,

Een prayerequest, int Nederlands: een verzoek om gebed. (namens Jouke)

De spreekwoordelijke laatste loodjes wegen altijd het zwaarst. Zo ook bij ons. Veel teamleden zitten er doorheen. Na drie weken op elkaars lip is het even genoeg.

Vanmiddag rond een uur of 1 hebben we onze hostfamilies uitgenodigd om hen te dienen. We hebben heerlijke pannenkoeken gemaakt, drop en stroopwafels uitgedeeld en echte Nederlandse games gespeeld. Spijkerpoepen, spijkerbroekhangen, dropsjoelen, waterdragen, stoelendans en natuurlijk koekhappen. We hebben een hele mooie middag gehad met alle mensen die ons de afgelopen gediend hebben. Nog 1 keer dienen. Maar voor sommigen viel het zwaar. We waren wel even klaar met het dienen. Alsmaar gericht op deander heeft ons uitgeput. Sommigen zijn even alleen gaan zitten, er werden frustraties gedeeld. Vanochtend nog zo mooi gezegd dat we graag Jezus' liefde uitdragen.1 Joh 3:16. Als je die gevendeliefde (Joh. 3:16, grappig dat 1 Joh. 3:16 over diezelfde liefde gaat)van Jezus hebt leren kennen, draag het uit. Heb de ander lief, zoals Jezus jou liefheeft. He came from heaven to earth, to show the way. Hij is gekomen om ons te dienen, wij willen de ander, onze naastedienen. We komen er echter achter datwe mensen zijn. Dat we tekortschieten. Dat we heel hard Jezus nodig hebben. Uit onszelf kunnen we het echt niet. We hebben Zijn kracht, zijn liefde, zijn Geest nodig.

Daarom een verzoek om gebed. Wilt u voor ieder van ons bidden dat we de laatste loodjes kunnen dragen? Dat we op Jezus gericht blijven in alles wat we zeggen en doen? Nog even onszelf wegcijferen. Nog even richten op de ander. Gelukkig zijn de komende dagen er ook om te genieten van onze eigen tijd. Morgen naar een jeugdconferentie in Nelmapius. Dinsdag naar de National Park in Pilanesburg. Wilde dieren zien.

Toch willen we met dankbaarheid afsluiten. Dankbaarheid voor wat God, de Vader, ons heeft gegeven. Want we kijken niet alleen naar vandaag. We kijken ook terug. Wat heeft God ons veel gegeven! Wat mochten we bijzondere dingen meemaken! Wat konden we lachen met elkaar! Maar wat waren er ook momenten die moeilijk waren. Dat sommigen een traan weg moesten pinken. Vooraal de momenten in de hospice en het jongetje met AIDS in de orphanage. Even met beide benen op de grond worden gezet. Deze avond hebben we daarbij stilgestaan.Afsluiten met dankbaarheid. De mensen uit Pretoria, die drie dagen voor ons hebben gezorgd en een gaaf programma hebben neergezet. De koks die elke dag heerlijk voor ons hebben gekookt. De hostfamilies die elke dag weer voor ons klaarstonden, onze kleren wasten (sommigen..) ontbijt klaarmaakten (sommigen..). Maar bovenal dankten we God. De GOd die dezelfde is voor zowel wit, als voor zwart. De God die dezelfde is in Winsum, als in Soshanguve. De God die ons verschillende gaven en talenten geeft. De God die in control is. NIets van wat gebeurt gaat buiten zijn wil om. Hij is de Creator. De Schepper. De Vader. De Heler. Hij is degene die toekomt alle lof en eer en aanbidding. We zijn bovenalles dankbaar. Want ondanks onze vermoeidheid, het zat zijn, het naar huis willen, is Hij degene die geprezen mag worden.

We zongen vanochtend 'Ik wil juichen voor U mijn Heer' in de kerk vanXX. Een toegift van ons als Nederlandsteam voor deze kerk. En wat meraakte was een stuk van hetrefrein.

Ik erken: U, Heer, bent God
en ik behoor U toe.
Mijn aanbidding is slechts voor U
wat ik ook denk of voel.

Onze aanbidding is voor God. Wat we ookdenken of voelen. Hoe moe we ook zijn, hoe we ook even klaar zijn met dienen. Geprezenzij Uw naam!

bert en fenna de Jong

Dankjulliewel voor het ons op de hoogte houden van jullie leven daar.
Heel veel sterkte en geniet nog van de dagen die jullie daar hebben.

Groetjes en tot donderdag!

Klaas, Marga en Dion

Lieve teamleden,

Wensen jullie heel veel sterkte voor de laatste loodjes. De God die de afgelopen tijd voor jullie heeft gezorgd zal en wil er ook tijdens de laatste loodjes bij zijn! Dat wensen ze jullie toe. Na een hele zonnige vakantie beginnen wij over een uurtje aan onze terugreis. we verlangen ernaar om jullie en alle ouders, broers en zussen gezond en wel terug te zien en komende zondag samen God te danken voor alles wat hij gaf!
P.S. Rowen: kop op jonge!!!!!!
Groetjes, Klaas, Marga en Dion

Frank en Ria

Hallo bijzonder AiA-team,

heel veel sterkte met de laatste dagen.
We hopen dat er na al die dagen van geven, ook dagen van ontvangen zullen zijn....heeft elk mens nodig.....ook jonge mensen!
Gods zegen en energie gewenst.
Tot zaterdag, Judith en Jouke!

groetjes van Frank en Ria

Marieke Kort

Wat bijzonder om jullie via de computer over zo'n afstand te kunnen volgen. Soms kreeg ik kippenvel of stonden de tranen in mijn ogen van de verhalen. Hoeveel meer moet het jullie hebben gedaan zo intensief aan het werk te zijn en dingen om je heen te beleven.
Heel veel goeds en zegen nog gewenst voor de laatste dagen.

Groetjes Marieke (in het bijzonder voor Rowen)

Suzanne

Lieve allemaal

Nog even een hart onder de riem vanuit het helaas een beetje bewolkte Assen.
Woorden schieten tekort, alles wat jullie hebben meegemaakt wat moet dat veel zijn, veel op je bordje dus logisch dat alles nu teveel word.
3,5 week intensief bezig zijn is niet niks, een hele dikke respect voor wat jullie daar allemaal hebben gedaan, meegemaakt en hebben mogen zien van Gods grootheid, een ervaring voor je leven.
Ik bid voor jullie net als al die andere lieve mensen die hier in dit kikkerlandje uit zien naar jullie terugkomst, voor kracht voor de laatste loodjes want de laatste loodjes wegen het zwaarst maar weet dat je niet alleen bent, God is altijd bij je in moeilijke, mooie maar ook dagen waarvan je denkt hem niet nodig te hebben.

God bless you all!

Liefs Suzanne

Johannes 20:21-22
''Nog eens zei Jezus: 'Ik wens jullie vrede! Zoals de Vader mij heeft uitgezonden, zo zend Ik jullie uit'. Na deze woorden blies Hij over hen heen en zei: Ontvang de Heilige Geest''

Wicher en Anje

Hallo teamleden van AiA,

Prachtig om te merken dat jullie, ondanks jullie eigen toestand, gericht willen blijven op datgene wat jullie willen uitdragen: de liefde van God. Hierbij wensen wij jullie ontzettend veel succes, maar bovenal de kracht van God. Geniet nog even, de laatste paar dagen.

Liefs, Wicher en Anje

Ps: Jan Slager, nog even een speciale bemoediging voor jou. Wij zullen aan je denken, beter gezegd:
'Waar ek gaan of staan
Ek dra jou in my mee.'

Klaas G.

Ds de Boer heeft nog een paar nieuwe AIA team foto's van de zondagsbijeenkomst gemaakt en op zijn weblog gezet.

gerard en joke janze

Hoi beste teamleden,

Sinds we weer in Winsum zijn lezen we iedere dag of er weer nieuws is uit Zuid-Afrika. We zijn blij dat we op deze manier een beetje kunnen meemaken wat jullie daar ervaren. Geweldig dat jullie je zo inzetten voor je medemensen en dat jullie de liefde van Jezus op deze manier doorgeven. We zijn trots op jullie. Het is logisch dat je na drie weken een beetje op elkaar uit gekeken bent. Hou vol en we zullen voor jullie bidden dat het ook de laatste dagen goed mag gaan. Probeer ook te genieten van het mooie land en het bezoek aan het wildpark, jullie hebben het verdiend. Tot donderdag op Schiphol. (wel erg vroeg hoor!).

Groet

Gerard en Joke

Jaap van Barneveld

Hoi Allemaal

Sterkte daar met de laatste loodjes, maar ook hiervan leer je juist extra. Veel plezier ook bij het bezoek morgen en pas op voor de leeuwen :)

Groeten Jaap en Brigitte van Barneveld

Elke dag dragen we jullie en jullie werk op in onze gebeden, weet je daardoor gesterkt.

gert en sjoukje drewes

hoi AIA team,
het zit er bijna op ,
ik heb bewondering voor jullie! steeds maar weer klaar staan voor een ander dat valt niet mee! we bidden elke dag voor jullie om Gods kracht en nabijheid.
morgen nog even een lekker dagje op stap.
stekte bij het afscheid nemen,
en een goede reis naar huis. We zien jullie op Schiphol.
een dikke knuffel voor jullie allemaal.

groetjes gert, sjouk, kasper, femke en willemijn

anne en jeanet broersma

Fijn dat jullie ons zo op de hoogte gehouden hebben. Mooie. leuke dingen, maar ook moeilijke. wat een inzet!
Wat ook een rust te weten, dat de Here erbij was, dat Hij jullie gedragen heeft en nog draagt.
Geniet in het wildpark en een goede thuisreis toegewenst.
Tot donderdag!

brent piek

Wat fijn om te horen hoe het daar allemaal gaat.
ik vind het allemaal heel mooi maar het lijkt me ook heel erg vermoeiend voor jullie.
Nog wel even genieten van die laatste dagen (:
Ik bid elke dag voor jullie.
En nog een goede reis in het vliegtuig,

Tot op schiphol!

Janet en Marjet

Hallo iedereen!

Wij zijn net terug van onze vakantie en kijken er naar uit om jullie straks ook veilig en wel van Schiphol te halen..(:
Nog veel sterkte en toch ook plezier bij de laatste loodjes en God bless you all!

Liefs Janet en Marjet.

Mirjam

succes met de laatste lootjes
ik zal bidden dat alles goed mag komen.
Gods zegen

Liefs Mirjam

Gerdien

He lieve mensen,
Nog even volhouden! Geniet van de laatste paar dagen.

J&J; tot snel lieve schatjes!!

X Gerdien

opa en oma Kort (van Rowen)

Hallo geweldig team. Wij hebben jullie al die tijd gevolgd en vinden het geweldig wat jullie voor anderen hebben gedaan. Wat hebben jullie veel meegemaakt en wat heb je veel indrukken opgedaan. We wensen jullie een goede reis terug naar huis en dat onze hemelse Vader jullie mooie werk wil zegenen. We zien er naar uit om jullie weer te ontmoeten en je verhaal te horen.
De hartelijke groeten.

Oma en Opa Kuiper

Wat kunnen de laatste loodjes zwaar zijn, maar nog 1 nachtje slapen en dan naar huis.
We hopen jullie gezond en wel terug te zien in Nederland,
Nog even volhouden en met Gods hulp en nabijheid zal het vast wel lukken.
Speciaal voor Judith en Jouke een dikke knuffel, we blijven voor jullie bidden.
groetjes

Ida

Dag lieve allemaal,
Ik weet niet of jullie dit nog lezen maar een hele
goede reis gewenst vannacht!!!TOT MORGEN

Marga Lok-Kort

Lieve allemaal. Ik wil jullie vertellen dat ik God dankbaar ben voor de veilige terugreis van jullie als team. Dat wij nu de verhalen en getuigenissen van jullie mogen horen en zien. Gewelig om te zien dat God jullie gebruikt door te zijn wie je bent. Dat Jezus is opgestaan uit de dood, weer doorleeft in Zijn volgelingen en ook te zien is op de manier zoals jullie je gegeven hebben in Afrika. Dat God onze eigenschappen die hij heeft gegeven gebruikt op de momenten dat Hij het nodig vindt.
Ik wens jullie veel plezier op de plaats waar je nu mag zijn en geef alle indrukken een plek in je hart en deel het weer uit zodat ook de mensen hier in Nederland mogen weten hoeveel Jezus van de Nederlanders houdt.

Pieter

Hey toppers van het team van Soshanguve en Rietfontein en alle andere mensen!!

Ik ben Pieter Kuijvenhoven, werkzaam namens Athletes in Action in Zuid-Afrika. Ik heb samen met Iwan Agema en nog wat jongeren in Zuid-Afrika dit project in Rietfontein(VGK Pretoria) voorbereid. Bent u nu benieuwd hoe het verder gaat in Rietfontein met de kerk daar, kijk dan op mijn website en hou mijn weblog in de gaten. Ik probeer regelmatig een verslag op mijn website te zetten.

Mijn website is: www.pieterkuijvenhoven.wordpress.com

Voor specifieke vragen over het project kunt u mij ook een email sturen: p.kuijvenhoven@athletesinaction.nl

De komende maanden ga ik met de contactpersonen samenzitten en gaan we kijken hoe we verder gaan op het gebied van sportministry.

Groeten Pieter

Jouke

He Pieter!
Goed wat van je te horen man! Wat een toffe tijd hebben we gehad in Zuid Afrika. Ook tof om met 'jouw' jeugd samen te werken en zwart en wit verbroederd te zien zijn voor onze Koning en Verlosser. Heel veel zegen bij het opzetten van het werk onder de jeugd in Pretoria. Doe Iwan de groeten van ons allemaal en baie dankie voor alles.

Zegen!