church2go.reismee.nl

Verhaaltje van Annelien

Hallo allemaal!

Vandaag mag ik een stukje schrijven op de weblog. Omdat we haast geen tijd hebben om als team ook de weblog verhalen te lezen en ik ook nu zelf geen tijd heb om dat te doen, zal ik gewoon een verhaaltje vanuit mezelf schrijven!

Zuid Afrika is een totaal nieuwe ervaring, niet alleen voor mij, maar voor het hele team! In het begin doe je allemaal nieuwe indrukken op! Alles is nieuw!Op dit moment echter, zijn de sinaasappel-verkopers op de altijd drukke straten van Soshanguve, het volgepropte busje (waar we vandaag op onze top met 21 mensen in zaten), de ongelovelijke gastvrijheid van de mensen hier en de enorme aantallen kinderen die elke dag komen,ons welbekend!

Aan de andere kant komen we dingen tegen waar we nooit aan zullen wennen. We zijn vandaag weer naar het weeshuis geweest waar onze kleine zieke man (9)met aids woont. Het was heel erg moeilijk om te zien hoe erg hij binnen een dikke week achteruit is gegaan. We hoorden van de eigenaresse van het weeshuis dat hij sinds onze vorige komst eigenlijk niet meer wilde eten. Je kon dit ook echt wel heel goed zien. Hij was onzettend dun geworden en kon zijn ogen eigenlijk niet meer openhouden van de moeheid en pijn die hij had. Deze zelfde pijn was in de ogen van de verzorgers van het weeshuis te zien.. enook zekerin de ogen van ons team. Je voelt je enorm machteloos bij het zien van een jongetje dat niet alleen aids heeft, maar ook nog eens 2 jaar geleden door zijn ouders is achter gelaten bij dit weeshuis. Wat mij zelf heel erg raakte, was dat hij op een helder moment naar hen vroeg.
Van de verzorgers kregen we te horen dat ze wachten op een telefoontje van een ziekenhuis in Johannesburg. Hier kan onze kleine held waarschijnlijk worden opgenomen. De ziekenhuizen hier in de buurt nemen namelijk alleen maar oudere mensen aan.
We hebben minstens 2 uur gewoon bij hem gezeten met een gedeelte van het team en voor hem gebeden en gezongen. Het was mooi, goed en zo ontzettend fijn om te weten dat hij binnenkort bij God zal zijn. Dat hij daar weer een nieuw lichaam krijgt en zal kunnen rondrennen en spelen rondom Gods troonmet andere kinderen van zijn leeftijd.

Sinds deze week hebben we als team een persoonlijke cameraman. Zijn naam is Jerry. Jerry is een inspirerende enenormenthousiaste man die ontzettend veel van God houd. In elke zin die hij zegt hoor je minstens 2x het woord God!Dit zien we ook terug in zijn manier van filmen. Hij verwoorde het zelf erg mooi: 'Je krijgt dit moment in Afrika niet meer terug.. er zullen tijden zijn dat je tranen in je ogen krijgt van al de indrukken die je hier hebt opgedaan en juist op die momenten zul je terug verlangen naar Afrika. Dat is de reden waarom ik hier film. We're catching the moment!'

Vandaag hebben we de afsluitende middag gehad met de kinderen van wijk xx. Het was een leuke middag met ongeveer zo'n 100 kinderen. Alle spelletjes van de vorige 6-kamp van wijk cc, werden herhaald. Sommige spellen werden iets aangepast.Zo werd het eierlopen door gebrek aan eieren vandaag met stenen gedaan. De kinderen vonden het geweldig, dus geen man overboort!Het was een erg gezellige middag. Het is bijzonder om gewoon eens rond te kijken op een moment dat je het zelf wat rustiger aan kan doen. Het meest bijzondere is dat elk kind lacht! Elk kind is zichtbaar aan het genieten! Alleen dit al, is voor ons reden genoeg om er elke dag weer voor de kinderen te zijn.
We merkten welals teamdat weaan het eind van de dag toch wel opgelucht warendat we de laatste dag erop hadden zitten. De kinderen zijn echt allemaal schatjes,maar het lesgevenis toch best nog wel vermoeiend. We kijken allemaal terug op deze week met een goed gevoel!

Morgen gaan we naar Pretoria om met dejongeren van de kerk daar een out-reach te doen in Pretoria zelf. Erg tof om te zien dat ze als jeugdbeginnen uit te stappenin hun eigen omgeving. Wijzullen daar als aia-team voornamelijkeen ondersteunende rol spelen. We hebben er allemaal erg zin in. Even een dagje weer NL's praten! Nouja, Nederlands? Zoiets dan! ;)

Op dit moment is het inmiddels alweer half 11. Voor mij tijd om naar bed te gaan!Het is grappig om te zien hoe erg je je slaap hier nodig hebt. De dagen zijn echt heel erg intensief. De nachtendaardoor vaak lekker lang!

Bedankt voor het lezen van de weblog. Op dezemanierkunnen wij niet alleen jullie wat informatie geven, maarkrijgen we ook wat terug van jullie! We horen van onze webmaster regelmatig dat de berichten goedworden gelezen. Het doet ons heel erg goed dat jullie zo meeleven en geinteresseerd zijn in onze belevenissen! :)

Slaap lekker en tot over een kleine week!

Groetjes, Annelien

Ps. Het is me gelukt om er een foto op te zetten! Hopelijk volgen er snel andere!

Suzanne

Lieve allemaal,

Wat ontzettend mooi om te lezen wat jullie daar allemaal doen en mee maken.
Ik ben vannacht teruggekomen van een heerlijk vakantie in Corsica waar ze er blijkbaar vanuit gaan dat je je laptop zelf meeneemt dus met veel pijn in het hart kon ik nu pas jullie geweldige verhalen lezen.
Ben vannacht gelijk achter de computer gesprongen totdat mijn ogen dichtvielen en ben vanochtend gelijk verder wezen lezen.
Zit vol verwondering en met tranen in mijn ogen te lezen wat voor ontzettend mooie en indrukwekkende dingen jullie daar doen en meemaken en hoe groot Gods kracht en liefde is.
Ook is het geweldig om de mooie foto's te zien, niet alleen de kinderen stralen maar jullie ook.
Ik wil jullie vanuit Nederland nog heel veel kracht toewensen voor de laatste loodjes, de vermoeiende momenten maar ook de mooie momenten en Gods zegen voor alles wat er nog komen gaat.
Blijf genieten en weet You're never alone!

Liefs Suzanne

p.s jullie hebben een prachtig plaatsje gekregen in het ND van 2 Augustus en een mooie plek op ons prikbord.

Openbaring 22:5

Het zal er geen nacht meer zijn, en het licht van een lamp of het licht van de zon hebben ze niet nodig, want God, de Heer, zal hun licht zijn. En zij zullen als koningen heersen tot in eeuwigheid.

renger en trijnie

Hoi toppers!
Even een berichtje vanuit echternacherbrück.
Annelien fijn dit allemaal te lezen. We zien uit naar je verhalen.
Geniet van de rest van de dagen en tot donderdag!
Knuffel van ons allemaal!
Renger Trijnie Pieter Annelien Niels Rick en Liesanne

Tineke & Jasper

Hoi allemaal,

De laatste middag is XX is dus alweer achter de rug. En dan meteen door in Pretoria. Wat zullen jullie veel indrukken hebben, en wat zullen jullie bekaf zijn.
Geniet nog van deze laatste dagen, ook sterkte bij wat je gaat doen en tegen komt.
Geniet ook van dinsdag, als je je als toerist mag ontspannen in het Wildpark. Foto's !!
In onze gebeden en gedachten zijn we bij jullie.
Tot ziens op Schiphol, als God het wil en we leven.

Jaap, er staat thuis een heerlijk opgemaakt bed voor je klaar!
Groetjes,
Tineke & Jasper

Heey Annelien,

Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat.
Fijne zondag morgen en tot gauw.

Jaco en Janet

Indrukwekkend wat jullei allemaal meemaken en mogen doen! Voor de laatste dagen alle goeds gewenst en een goede reis naar huis. Gods Zegen!

Groeten uit de Drome

PS Bas we beginne onze man teveel met klaverjassen zo langzamerhand wel te missen...

Marjet,

Hello hello,

Even snel een krabbeltje uit het verre Frankrijk!
We maken het hier goed en we gaan al bijna weer naar huis. :(
Morgen gaan we nog kanoeen maar ik vraag me af of dat een succes wordt..
En Rowen, hoe gaat het met je hoofd?

Ik vond het verhaal over het jongetje met Aids heel erg zielig en het is goed dat hij straks bij God mag wonen!

Veel sterkte en liefs van Marjet.

Joep

Hallo team,

Nog veel succes de laatste paar dagen!

Groetjes Joep.

Ps, Bas: ik heb op mijn verjaardag een elektrische tandenborstel, een muggendoosje (ik word nogal geprikt) en een horloge gekregen!!
Liefs Joep.

Klaas en Ida

Hoi Jelmer en team, Vanmorgen na een mooie dienst met andere AIA ouders gepraat. Fijn om even je gevoelens te kunnen delen. Thuisgekomen Anneliens verhaal gelezen.
Prachtig Annelien!Wat een mooie foto van Jelmer. Die zegt eigenlijk alles over waarom jullie daar zijn. Geen woorden meer nodig. We zien erg uit naar donderdag en wensen jullie nog gezegende laatste dagen. Een goede reis terug. Groetjes van onze hele familie inclusief tante Ina! Tot Schiphol.

Klaas en Jellie

Lieve allemaal,

Geweldig om jullie verhalen te lezen. Om te zien en te lezen dat je veel indrukken opdoet en met heel veel plezier je inzet doet ons goed en we danken God hiervoor!

We wensen jullie nog een paar fijne dagen, geniet ook maar van de natuur en van elkaar en sterkte bij het afscheid nemen daar. God is bij hen en is ook bij jullie als je weer onderweg gaat.

Weet dat we jullie en diegenen die jullie daar omtmoet hebben in ons gebed opdragen aan Hem.

Lieve groeten uit zonnig Winsum.