church2go.reismee.nl

Daar zijn we dan!

Finally we are here!

jaja, we hebben alweer genoeg engels gepraat. na een lange reis zijn we gisterochtend om tien uur geland in Johannesburg, de koffers van Elisabeth en Robbert worden nog nagestuurd want die waren door een miscommunicatie niet meegekomen van Parijs naar Johannesburg.

Eerste indruk: geweldig! Nadat we een reis hadden gemaakt van een uurtje werden we met open armen ontvangen in de kerk Soshanguve CC. Met overheerlijke vruchtensap, broodjes knakworst en nog veel veel meer lekkers, genoeg het plastic vliegtuigmaal te vergeten.

Na het eten zijn we met z'n allen de wijk in gegaan en daarna was het tijd om naar de host-families te gaan. ook hier was het opnieuw een warm welkom, en eerlijk gezegd had ik onze kamer een stuk primitiever voorgesteld, maar er stond een keurig opgemaakt tweepersoonsbed klaar en een mooie tv, en een famlie die er alles aan doet om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.

na een lange nacht gingen we 's ochtends om half acht naar de kerk(en wij maar zeuren over die negen uur dienst in winsum:)) het was volgens dominee tjeerd de boer sinds goede vrijdag niet meer zo vol geweest in de kerk!

Er waren nog meer blanken dan alleen wij, want de jeugd uit de kerk van Pretoria was ook naar deze dienst gekomen, na de dienst gingen we naar hun team samen met de jeugd uit soshanguve. dat begon direct goed want we wilden lekker gaan sporten en toen viel er een mooie volleybalpaal op Rowen zijn hoofd en het gevolg daarvan was 4 mooie hechtingen(mama alles gaat goed verder!)

hierna hebben we een mooie trip door de grote stad Pretoria gemaakt, en als je nog een keer in zuid-afrika komt is deze stad zeker een aanradar!

we hebben heerlijk gesport met de jeugd en we zitten hier nu met ons goeie gedrag nadat we een heerlijke bbq hebben gehad achter de laptop te luisteren naar Annelien die even laat zien dat ze geweldig kan zingen en pianospelen.

vanavond gaan we naar de dienst in de gereformeerde kerk van Pretoria. morgen gaan we dan echt los, 's ochtends naar de school en 's middags sporten!

dat was de situatie tot nu toe ongeveer, 'e'en ding is duidelijk, wevoelen ons absollut op onze plek hier!

namens het team,

Arnaud en Rowen

De rest van het team..

Wij zijn het er mee eens!
Een spelfoutje meer of minder kijken we niet naar!

Positief!

Pieter

Hey,

Mooi om te horen dat alles zo goed gaat daar! Mooi om te zien dat jullie nu al zoveel aandacht trekken bij de mensen daar!

Veel succes morgen en de dagen daarna met jullie programma. We blijven jullie hier steunen en zullen voor jullie blijven bidden. Geniet van jullie tijd daar!

Groeten vanuit het nog altijd zonnige Winsum,
Pieter

Bert van Barneveld ( oom van Robbert)

Fijn om van jullie tehoren we blijven jullie volgen.
Goedetijd toegewenst en hou Robbert in de gaten.
Ik zal e.e.a. door geven aan zijn ouders die zitten in Frankrijk op vakantie nu even zonder internet.

Gr Bert van Barneveld uit het mooie Langerak

Willy

Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en een fijn ontvangst hebben gehad. Ik hoop dat de koffers van Robbert en Elizabeth ook snel op de plaats van bestemming zijn. Rowen ik hoop dat je snel van je hoofdpijn verlost bent. Veel plezier morgen en mijn gebeden zijn met jullie.
take care!

Marjet.

Hallootjes!

Leuk om te horen dat alles goed gaat!
Leuk verhaal en ik hoop dat de rest van jullie reis net zo voorspoedig loopt!
Veel foto's maken zodat ik ook een beetje een beeld kan krijgen. (A)
Haha, Rowen! Veel sterke.
Nog veel plezier en maak er wat van met z'n allen!
Evangelische!

Veeeeeeel liefs, Marjet.

Joep

hoi bas. veilig geland? veel plezier en breng gods woord rond in heel afrika. groeten van joep voor bas en het hele aia team.

Jaco en Janet

Super om zo op de hoogte te blijven!! Maak er wat Moois van met elkaar. Jullie zijn in onze gedachten en gebed.

Veel groeten vanuit Zuid Frankrijk,

Jaco en Janet

Klaas en marga

hallo allemaal. Blij te lezen dat jullie je daar op je plek voelen. Dat kan je aan Rowen wel zien want die gaat gewoon door met blessures. Ik weet dat je daar in goede handen bent en vertrouw erop dat het weer goed komt.
We komen morgen wel even weer langs. Geniet van alles en doe vooral voorzichtig. Een ongeluk zit in een klein paaltje.
We bidden voor jullie en voor de mensen waar jullie contacten mee hebben.
Rowen, het is hier super in Coèx. De dag begon een beetje druilerig maar nu schijnt de zon weer volop. Lekker genieten hier dus.

Liefs, Klaas, Marga en Dion

bert en fenna de Jong

Beste allemaal,

Wat leuk al het enthousiasme, blijf dat vasthouden.
Geweldig dat we jullie verhalen via de site kunnen lezen, zo blijven we op de hoogte.

God bless.

Liefs.

Renger

Voor wie de preek van ds. Tjeerd de Boer, die hij vanmorgen in Soshanguve CC heeft gehouden, wil lezen en alvast wat foto's van de dienst van vanmorgen wil zien: kijk en lees de weblog van ds. de Boer: http://morutideboer.web-log.nl/.

klaas ,jellie en Daniëlle

Lieve allemaal

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en zo,n bijzonder warm welkom.......Goddank.
Jullie blijven in onze gedachten en we genieten van jullie verhalen.Fijn,zo,n electr.snelweg.
Elies had je ook al oog voor de hulpbehoefende parijzenaars??Ze komen vast op de plek waar ze moeten zijn.
De groeten en veel zegen.

Klaas, Ida, Brent, Maarten, Jorien en Kees

Lieve allemaal!

We denken heel veel aan jullie! Ontzettend fijn om te horen dat jullie een goede reis hebben gehad. Heel veel succes en veel plezier morgen met alles wat jullie gaan doen en Gods zegen! Dikke kus van ons allemaal! En welterusten, jullie liggen vast al lekker te slapen.

Mirjam Haveman

wauw..
en toen waren jullie in zuid-afrika..!!
ik hoop dat er voor de rest geen ongelukken meer gebeuren
en dat jullie daar een top tijd krijgen
ik zal voor jullie bidden!

veel liefs van Mirjam

richard winsum

Fijn en mooi te horen, dat jullie zo'n warm onthaal kregen. God is zeer groot, dat jullie dit mogen doen en meemaken. Ik geloof in grote dingen en bid voor jullie, de bevolking in Afrika en dat deze ervaring ons als gemeente in Winsum nog dichter bij God mag brengen.

Slaap heerlijk en geniet volop. Gods zegen.

Anne Jan (Afwasteam)

Goed om te horen dat alles naar wens gaat en jullie met open armen zijn ontvangen, het zou fijn zijn als jullie elke dag een korte blog kunnen posten maar ik begrijp dat dit niet altijd mogelijke is! Ongelukkig dat je net op het tijdstip geen helm droeg rowen! overkomt de besten. Ik wens jullie allen veel succes en gods zegen in het zonnige zuid-afrika het was mij een genoegen om jullie laaste week met jullie door te kunnen brengen!

Met vriendelijke groeten, Anne Jan (Keuken/Afwasteam)

Esther Groothuis

Dag allemaal!

Gelukkig goed en veilig aangekomen.
Wens jullie een super goede tijd, hoop dat jullie je Liefde kunnen delen op de plek waar je komt! En Lies was de tas misschien toch net 23,9 kg.. :P Geniet van de indrukken en mensen om jullie heen. Ik bid met jullie mee.
Groetjes Esther

Jaap van Barneveld

Vanuit een regenachtig Luxemburg, goed om van jullie te horen en zo te horen heeft Robbert zijn repen uit de koffer nog niet nodig. Gr en Gods yegen voor jullie allemaal Jaap, Brigitte, Lennart van B.

Uko Dijkstra

Goed om te horen dat jullie goed zijn gearriveerd in Zuid-Afrika. Veel plezier en Gods zegen in het werken daar toegewenst. Groeten Uko, Cobie, Andrea

anette

Sterkte Rowen met die deuk in je hoofd :(
Ik ben vandaag terug gekomen uit Roemenie en heb het geweldig gehad, heel indrukwekkend en zo zal jij dat daar ook vast ervaren.

Succes allemaal en Gods zegen,
liefs van tante Anette hihi

gert en sjoukje drewes

Wat fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat: nou ja op wat zoek geraakte koffers en een pijnlijk hoofd na! Ik hoop dat het hierbij blijft.
het is wel heel bijzonder dat waar je op de wereld bent je zomaar contact met elkaar kunt hebben. wat is de wereld toch klein geworden met internet. Van uit italie wensen we jullie Gods onmisbare zegen toe en hopen dat jullie daar een fantastische tijd zullen hebben. Groetjes ook van femke en willemijn en de venema's uit leens.

gert en sjoukje drewes

johan v.d. beek

Hey,
Fijn om te lezen dat jullie allemaal aangekomen zijn.
Een hele mooie en gezegende tijd toegewenst.
En Arnoud, ben je alle voetballen al kwijt?

groeten Johan,Hennie, Bertus en Lieke v.d. Beek

Kees en Els

Hoi allemaal,
Leuk om te lezen al die verhalen. We wensen jullie een fijne toe en Gods zegen bij alle activiteiten!
Groeten,
Kees en Els Douma

Opa en Oma Kuiper van Jouke en Judith

Geweldig jullie enthousiasme, wij in Assen leven met jullie mee en gedenken jullie in onze gebeden.
Ga verder met de kracht van God.
Geniet van deze tijd in de natuur en de cultuur.
weest Gode bevolen.